Marketingul social media (SMM) este o formă de marketing pe Internet care utilizează site-urile de rețele sociale ca instrument de marketing. Scopul SMM este de a produce conținut pe care utilizatorii îl vor împărtăși cu rețeaua socială pentru a ajuta compania să mărească expunerea mărcii și să-și lărgească acoperirea clienților.Social Media


Una dintre componentele cheie ale SMM este optimizarea social media (SMO). Ca și optimizarea motorului de căutare (SEO), SMO este o strategie pentru atragerea de vizitatori noi și unici la un site web. SMO se poate face în două moduri: adăugarea de linkuri media sociale către conținut, cum ar fi feedurile RSS și butoanele de distribuire - sau promovarea activității prin intermediul rețelelor sociale prin actualizarea stărilor sau tweet-urilor sau a postărilor pe blog

 

SMM ajută o companie să obțină feedback direct de la clienți (și clienți potențiali), făcând compania să pară mai personalizată. Părțile interactive ale rețelelor sociale oferă clienților posibilitatea de a pune întrebări sau plângeri, și de a simți că sunt auzite.

Acest aspect al SMM se numește management social al relațiilor cu clienții (CRM social).

 

Social MediaSMM a devenit mai frecventă cu popularitatea crescută a site-urilor web, cum ar fi Twitter, Facebook, Myspace, LinkedIn și YouTube. Ca răspuns, Comisia Federală pentru Comerț (FTC) și-a actualizat regulile pentru a include SMM.

Dacă o companie sau agenția sa de publicitate furnizează un blogger sau alt comentator on-line cu produse gratuite sau alte stimulente pentru a genera un semn pozitiv pentru un produs, comentariile online vor fi tratate legal ca aprobări.

Atât bloggerul, cât și compania vor fi responsabili pentru a asigura că aceste stimulente sunt dezvăluite în mod clar și vizibil și că mesajele bloggerului nu conțin declarații înșelătoare sau nepotrivite și respectă în alt mod regulile FTC privind publicitatea incorectă sau înșelătoare.